I lærergruppen
Evaluering af undervisningen foregår i hverdagen på flere planer :
* I hele lærergruppen
* I de enkelte teams (børnehaveklasse, grundskole og overbygning)
* Mellem lærere, børn og forældre
Vi evaluerer desuden skolens samlede undervisning - de enkelte fag og obligatoriske emner.
Evaluering i lærergruppen og de enkelte teams :
*Skemaweekend (marts/april):
Hele lærergruppen evaluerer det forgangne skoleårs struktur, timetal m.m. for derved at kunne optimere og fastlægge de overordnede rammer for det efterfølgende skoleår.
Lærerne lægger et resume af skemaweekenden på skolens intranet.
*Sommerugen (ultimo juni):
Hele lærergruppen evaluerer det forgangne skoleår med fokus på det faglige og sociale indhold – på de enkelte fag, fælles projekter eksempelvis årstema, fokuspunkter for næste skoleår m.v.
Vi evaluerer vores årsplaner i de enkelte teams.
På baggrund af evalueringerne planlægger vi i fællesskab hovedlinierne for det kommende skoleår.
Lærerne lægger et resume af sommerugen på skolens intranet.
*Teammøder (5-6 gange årligt) :
Evaluering af de enkelte fag, projekter, undervisningsmaterialer og -forløb.
*Ugentlige lærermøder :
Evaluering af projekter og forløb på tværs af flere grupper, f.eks. idrætsdage, juleværksteder, emneuger o.lign.
*Plandage (4 gange årligt) :
Pædagogisk og personalemæssig evaluering og udvikling.
Planlægning og evaluering af større fælles projekter og fokuspunkter, f.eks. konfliktmægling og visioner.
Referater af plandagene samles af lærernes pædagogiske ledelse.
Den enkelte lærer evalueres ca. hvert 3. år – fagligt, samarbejdsmæssigt og personligt. Her tages internt referat af personaleledelsen.
I børnehaveklassen
Allerede fra skolestarten indgår nogle evaluerende elementer i børnenes daglige arbejde:
Mundtligt:
”Ugen der gik” - fællestegning og snak (kopi af tegning kommer med hjem).
"En god, en dårlig" - snak hvor man vender oplevelserne fra ugen der gik.
Fremlæggelser af små emner, projekter og forløb.
Skriftligt:
Tegneserie
Fælles produktion af en lejrtursbog
"Blæremappe" (portefølje)
Udvikling af standpunkt
”Ugen der gik”
Socialt:
Hele børnegruppen arbejder med "Trin for Trin" (ugens fokus)
Hver uge modtager børn og forældre ”Stjerneposten” med en grundig gennemgang af ugen der er gået og hvad der skal ske i den kommende uge. Både lærere og børn bidrager til nyhedsbrevet.
Desuden har vi i børnehaveklassen :
-halvårlige skole/hjem-samtaler
-overleveringsmøde (fra Stjerner til grundskolegrupperne)
-3 årlige forældremøder med fremlæggelse af halvårsplan